tirsdag den 17. april 2018

Vi holder vejret!


Lige nu er er det som at være vidne til en veritabel gyser - når arbejdsgivere og fagforbund at få en aftale i hus, før fristen udløber? Eller går strejken igang den 22 og lock-outen d 28, på min 50 års fødselsdag? Tænk at blive fyret på sin 50 års fødselsdag efter så mange års tro tjeneste. Jamen, tak for den RegionH!
Jeg håbersdan, de finder en aftale, men jeg tror det desværre ikke. Togene holder op med at køre, når strejken går igang d 22, så jeg har været nødsaget til at sætte sommerferiebudgettet over styr på at betale logi i København - jeg skal jo stadig atbejde nødberedskab og møde i min fagforening for at få udbetalt konfliktstøtte og uden tog går det ikke. FlexTrafik, som vi benytter istedet for bus herude på landet holder også op at køre. Chaufførerne er privatansatte, men bliver fyret og kommer på dagpenge, når strejken går igang - de private vognmænd har ikke råd til at have dem på løn, når hospitalerne går i nødberedskab, fordi den væsentligste indtægtskilde jo netop er transport af patienter til og fra undersøgelser. Som dominobrikker, der vælter, vil mange samfundsfunktioner lukke ned som følge af konflikten og det kan være svært helt at gennemskue hvilke, som rammes.
Vores egen lille private nødberedskabsplan er faldet på plads i dag; brændstof til både menneske og maskine, hamstring af havregryn og diesel :-)
Jeg håber ikke det går så galt, men kan det ikke være anderledes, så er vi da klar!

4 kommentarer:

  1. Tror jeg har misset den med Ingen tog.... ingen bus... ingen mulighed for at komme rundt....
    håber på en god fair løsning i sidste øjeblik.

    SvarSlet
  2. Det er kun togene, som holder op at køre, hvis strejken går i gang, ikke busserne, heldigvis. Men det hjælper jo ikke os, som pendler over lange afstande.
    Heldigvis ser det jo ud til, at en løsning er tæt på med forligskvindens udskydelse i nat, så jeg håber det bedste.

    SvarSlet
  3. Jeg holder vejret sammen med dig, jeg håber godt nok at man kan finde ud af at forliges.

    SvarSlet
  4. Det håber jeg også, Lene - ikke kun på grund af mine egne besværligheder, men også fordi en konflikt vil koste hele samfundet både penge og problemer.

    SvarSlet