torsdag den 31. marts 2016

Erdowie, Erdowo, Erdogan!





Et politisk satireprogram på den tyske kanal  NDR har udråbt "Bossen fra Bosphorus" til "Månedens medarbejder". Erdogan er svært utilfreds med dette og har krævet af forbundsregeringen i Tyskland, at de stopper programmet, som således har udløst en mindre diplomatisk krise.



Programmet er absolut seværdigt og omhandler mange af de selvsamme temaer, vi slås med i Danmark. Svinekødspåbud i kantiner f.eks.

Jeg forsøgte at se programmet i toget, men det må vente, til jeg har fri. Da jeg så Horst Seehofer, formand for det meget højreorienterede, religiøse parti CSU, portrætteret på en filmplakat som hovedrolleindehaver i filmen "Bavarian Psyko" kom jeg til at grine så voldsomt, at jeg måtte stoppe med at se.

Jeg griner faktisk endnu indimellem og glæder mig til jeg har fri på mandag, så jeg kan se videre.

2 kommentarer:

  1. Filmen er sgu' da fuldstændigt knækket for Erdogan, er der en del der tyder på. Lidt ligesom dengang Franco regerede Spanien lige midt i Europa sammen med kolleger i Portugal og Juntaen i Grækenland. Sådan nogen typer skal ikke stryges med hårene...

    SvarSlet
  2. Helt enig, han er udenfor terapeutisk rækkevidde og ikke en døjt bedre end andre diktatorer, vi har haft i Europa.
    Der er ikke meget at grine af hverken i tysk eller dansk politik i øjeblikket - men jeg stornyder alligevel at Tyskland har en opposition og gode satirikere :-)

    SvarSlet