torsdag den 29. juni 2017

Ferielæsning

Ulysses? What was I thinking????

Ferietid er, ihvertfald for mig, læse- og håndarbejdstid. Jeg er skam velforsynet og har måske også været en smule ambitiøs i udvælgelsen af medbragt lekture, når man tænker på at ferien holdes i et meget lille hus sammen med 3 teenagere. Ulysses har jeg slæbt med mig flere gange, uden sådan rigtig at komme igang, men en dag får jeg hul på denne romanen over alle romaner. Jeg er - næsten - sikker på det :-)
Jeg burde have medbragt Heningway, for tidligere erfaringer viser, at ferietid for mig er det ideelle tidspunkt for Hem-læsning.
Jeg ved ikke hvorfor, det forholder sig sådan, måske er det en kombination af den stramme, kortfattede stil og roen til refleksion, som på ferier netop hjælper mig med at afsløre, hvad der befinder sig under toppen af isbjerget.
Heldigvis har jeg et abonnement på Storytel, hvor det meste findes som enten lydbog eller e-bog. Jeg bryder mig egentlig ikke om lydbøger, medmindre oplæsningen er exceptionelt god og det er den ærligt talt sjældent. En enkelt undtagelse er den amerikanske skuespiller Stacy Keach's oplæsning af " In Our Time", så den er jeg igang med nu.
Og så prøver jeg at huske, at medbringe de rigtige bøger næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar