onsdag den 21. marts 2018

Mens vi venter på forår...

...kan vi lige nå at male forgangen. 
Jeg nåede at vaske ned og spartle op, før jeg ramtes af en rask lille lungebetændelse, til trods for at jeg havde svoret ikke at blive syg i år - jeg havde ellers bestemt at jeg skulle være “last woman standing”, men nogle gange er vilje bare ikke nok. Så malede Stefan og nu lyder han mildt sagt ikke særlig rask.
Forår og plusgrader NU, tak!

Det er hvidt derude. Snehvidt. I forgangen altså, ikke udendørs. Der er gået pænt megen inflation i at overdrive den lollandske vejrsituation, både i pressen og andre skrevne medier. Den store sandhed er, at det ikke er værre end det så ofte har været, men at man denne gang simpelthen har opgivet - eller besparet? - snerydningen og bare ladet alting gå i stå. Jeg “sneede” ude af Lolland og måtte opgive at komme hjem - tjoeh, forsinkelserne opstod fordi DSB på forhånd aflyste alle morgenafgange, sådan bare for at være på den sikre side, og fordi sporskiftet i Roskilde (hvor der ikke var en dråbe sne!) gik i stykker og fordi togets døre ikke kunne lukke. Det er der ho ikke noget nyt i.
Jeg er tæt på at få dårlige nerver af De Danske Statsbaner og Banedanmark, som nærmest med kyshånd, tager imod muligheden for at indstille al togdrift i Danmark, så snart strejken går igang. Hvad med et nødberedskab, dänische sch...sbahn, hva? Nogensinde hørt om det?
Jeg er udtaget til konflikt og er blandt de 10 % af de offentligt ansatte som skal strejke, men vi drejer jo ikke alle bare nøglen og går hjem ved strejke, ikke engang ved lock out? Vi skal stadig arbejde i nødberedskabet og møde frem i vores fagforening daglig, ellers får vi ingen konfliktunderstøttelse. Så nu skal jeg - udover at gå ned i løn - også ud og betale for logi i København, fordi jeg ellers ikke kan overholde mine forpligtelser. Det gør mig ond i sulet, gør det.
Jeg prøver ikke at tage sorgerne på forskud, men har ikke store forhåbninger til “forlismanden”, som min fællestillidsrepræsentant konsekvent skriver😂
Nå, men lidt grønt er her også:

Jeg maler loppefund, en gammel kommode, som skal stå i forgangen. “Amsterdam green” hedder farven fra Annie Sloan og med nogle nye, gyldne beslag af en slags, bliver den ærligt talt både pæn og billig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar