tirsdag den 3. juli 2018

Morgen på Ærø

Vi er vel ankommet på Ærø.
Jeg snuppede endnu en vikarnattevagt på en af vores apopleksiafdelinger på Glostrup søndag aften. Mandag morgen tog jeg toget til Næstved, hvor Stefan og Andreas ventede med pakket bil og en solid madkurv og så gik turen ellers over broen mod Svendborg, hvor en af færgeruterne til Ærø afgår fra. Vi havde først plads på færgen kl 13 05, men var så svineheldige at der åbentbart var kommet et afbud på afgangen tidligere og den nuppede vi.



Vi nåede endda en lille frokost ved færgelejet på Svendborg havn, før vi drog afsted på den lille og fuldt læssede Ærøfærge.

At tage med Ærøfærgen er en sær blanding af moderne og gammeldags. Bookinger går lynhurtigt over nettet og det er pærelet at ændre reservationen online på mobiltelefonen. Til gengæld er alt andet helt lavpraktisk med personlig betjening. Manden med kasketten går rundt med sin liste på papir og checker nummerplader og sikrer at reservationerne er i orden, før man får lov at køre ombord.

Og så er det ellers bare afsted ud gennem det smukke Svendborgsund under broen mellem Fyn og Tåsinge. Overfarten tager ca 1 1/2 time , det er ikke nogen hurtigfærge og man har fint tid at omstille sig til ø-livet undervejs.
Nu er vi vel ankommet, udsovede og installerede i Kulhuset på den lille havn i Ommel, hvor vi har været mange gange før.

Jeg har været tidligt oppe og har forlængst taget et morgendyp i Østersøen og sidder med kaffen på bænken under det lille halvtag, hvor jeg plejer at finde skygge med strikketøjet om eftermiddagen. Jeg sidder og funderer på, hvad vi skal finde på i dag - jeg satser lidt på, at nogen gider Ærøskøbing. Vi får se :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar