torsdag den 30. august 2018

Alles klar auf der Andrea Doria...

...som man siger i Tyskland med reference til titlen på en gammel filmklassiker.
Alt er i orden, også her. Jeg holder, for at det ikke skal være løgn, ferie igen. 
Vi har lejet et sommerhus tæt på Bøtøskoven, for bedst som vi havde afmonteret vores brændeovn og slukket oliefyret, mens vi venter på en my, meldte Stefans datter sin ankomst sammen med (endnu) en kæreste. Hyggeligt, men ikke rigtig smart midt i renoveringen, så der blev taget en hurtig beslutning.


Nu har vi udsigt til kvæg og vrider det absolut sidste ud af sommeren. Med lidt god vilje kan man, når det ikke regner, stadig bade i Østersøen. Så det gør vi og lørdag er det tilbage til pligterne.
Her sker således ikke det store, bortset fra at jeg i dag har sendt min opsigelse til det job, jeg har været i i over 10 år - på 2 forskellige adresser, men alligevel.
1. oktober starter jeg nyt job i en psykiatrisk skadestue. Et stort spring ind i et nyt speciale med mange nye aspekter af sygeplejen, som skal bygges ind i det, jeg allerede kan. Helt nyt er det jo ikke. De første 8 år efter min færdiguddannelse arbejdede jeg som ansvarshavende aften- og nattevagt på en hjemløseinstitution for hiv-positive stofmisbrugere og arbejde sideløbende som timelønnet i en akut psykiatrisk modtageafdelimg på det gamle Kommunehospital. Jeg har altid svoret, at en dag ville jeg tilbage til psykiatrien og den arbejdsform, jeg passer bedre ind i. Og det gør jeg så nu.
Jeg glæder mig og har samtidig sommerfugle i maven 😀

2 kommentarer:

  1. Tillykke med dit nye job, jeg glæder mig til at høre om, hvordan det er.
    Og god ferie til jer, jeg havde også lige en ekstra uge i sidste uge.

    SvarSlet
  2. Tak, Lene - jeg glæder mig helt vildt, selv om jeg er lidt spændt og urolig over alt det nye, jeg skal lære. I somatikken har vi jo den instrumentielle og fysiske pleje at “gemme” os i, hvor man i psykiatrien skal finde andre måder at skabe kontakt og tillid til og hos patienterne.
    Det er dejligt med sådan en lille ekstraferie, vi nyder vores i fulde drag 😀

    SvarSlet