tirsdag den 3. marts 2020

Siden sidst

Der er gået lidt over 1 år, siden jeg, i forbindelse med ibrugtagning af ny telefon, "smækkede mig ude" fra min blog.
Det bliver spændende at se, om jeg overhovedet kan finde ud af at skrive flere sætninger i forbindelse med hinanden. Jeg kan mærke, det allerede er svært med tegnsætningen - altså værre, end det plejer at være :-)

Nå, men hvad har jeg så lavet i al den tid?

1: jeg var lige startet på nyt job i nyt speciale, sidst jeg skrev. Jeg er stadig i ansat i psykiatrien og er overbevist om, at det var det rigtige valg. Om jeg fortsætter i mit nuværende job i akutmodtagelsen, ved jeg endnu ikke helt. Jeg elsker det akutte, hvad enten det er psykiatri eller somatik, men psykiatrisk sygepleje er i høj grad relationsarbejde og det er der ikke så meget plads til i akutmodtagelsen. Samtidig er der i den psykiatriske akutmodtagelse nogle meget, meget rigide opdelinger med hensyn til opgavefordeling mellem sygeplejerske og sosu-assistent, som jeg ikke helt ved, om jeg gider slås om på mine gamle, eller ihvertfald ældre, dage. Vi får se, tiden er gået med arbejde, kurser, kurser, kurser - der er masser af nyt at lære, når man skifter spor. I love it, som Ole Henriksen siger

2: Jeg har været ude at rejse 3 gange. Sommerferie med Andreas i Grækenland på vores sædvanlige yndlingshotel hos den græske familie i Parga. Måske var det sidste gang, for bedstefar, som jeg tidligere har skrevet om, var lige død, da vi kom, og det var derfor endnu uklart, hvad som kommer til at ske med hotellet.
Jeg har også været i Berlin et par gange - en gang som "rejsefører" for et par veninder og en gang med Stefan. Jeg fik endelig set Käthe Kollwitz museet og i den forbindelse, ved et tilfælde sværger jeg! - stalket mit politiske idol.

3: Stoppet med at ryge. Og denne gang håber jeg, det bliver for altid. Vi får se, jeg er en forhærdet misbruger og det er en proces, som tager tid. Jeg kan mærke, at erfaringerne fra tidligere rygestop kommer mig til gode. Jeg kender faldgruberne lidt bedre.

4: Etableret en daglig yoga og meditationspraxis. Meditationen har jeg været igang med siden sidste folketingsvalg og i den forbindelse har jeg - helt ærligt!, No jokes - virkelig meget at takke Rasmus P. for. Uden ham havde jeg simpelthen ikke knækket koden.
En af mine nye kolleger tog på yogarejse til Zanzibar med Cathrine Kofoed ovre på cathrineyoga.dk og kom så begejstret retur, at hun nu er igang med at uddanne sig til yin yang yogalærer. Jeg nøjedes med at købe mig onlineadgang og det er noget af det bedste, jeg har gjort i mit liv. Den motion, som virker, er den, man får lavet og yin yogaen passer i mit liv og har siden årsskiftet været en daglig foreteelse. 

5: Været tæt på at konvertere til buddhismen. Jeg har en indre proces igang med hensyn til tro og religion, som er en spændende rejse at være på. Det er gået op for mig, at jeg ikke er kristen længere, og derfor er jeg i en proces med at finde ud af, hvad jeg så er.

Der er givetvis sket meget andet siden sidst, men dette er "the highlights". 

Friugen er begyndt og det er tid til morgenyoga 😁🙏

2 kommentarer:

  1. Tillykke med ‘reinkarnationen :-)
    RP har måske alligevel ikke levet forgæves ... jeg har ellers ment, at lige præcis ham havde vi godt kunnet undvære!
    Tillykke med rygestoppet. Jeg håber det lykkes for dig. Jeg stoppede for 13 år siden og er virkelig glad for at være ikke-ryger i dag. Der gik ikke ret lang tid, før jeg ikke savnede at ryge, men jeg var også meget moden, tror jeg.

    SvarSlet
  2. Ih tak - det med "reinkarnationen" er nu ikke det vigtige, de fleste danskere forveksler buddhismen og hinduismen på dette punkt 🙂
    Selvfølgelig var vi helst rp foruden, men man kan også vælge at se ham som en manifestation af bestemte følelser, som det giver god mening at forsøge at udsulte i sindet. Sådan vælger jeg at se på det 😉
    Jeg er vildt glad for rygestoppet denne gang, selvfølgelig har der været visse situationer, jeg har savnet smøgerne, men det overskygges klart af følelsen af, ikke at skulle tage hensyn til afhængigheden - jeg satser på det holder, ellers tager jeg bare endnu en omgang i manegen 😁

    SvarSlet