torsdag den 3. september 2020

i går stak vi af!

Egentlig skulle vi en frygtelig masse i går; Stefan havde været på arbejde om natten og skulle sove og jeg skulle vaske, gøre rent og luge i haven - men den slags løber jo ingen steder og da det gik op for os, at vi kunne få et ledigt frokostbord på Pomle Nakke traktørsted kl 14, var sagen klar: Vi tog en hurtig beslutning og afsted var vi. Vi besluttede os for at køre ihvertfald en del af vores yndlingstur på Falsters nordøstlige kyst. Vejret var smukt og dejlig sensommervarmt og vi kunne hurtigt blive enige om, at det ville være både synd og skam at gå glip af den måske sidste mulighed i år for en så dejlig dag.

Det var en vidunderlig tur, et smukt vejr og et dejligt - og efter min mening - dyrt traktement. Det er sjældent jeg har brugt 1000 kr på en frokost til 2, men der gør jeg egentlig gerne nu og da, hvis pris og kvalitet hænger sammen. Det synes jeg ikke helt, de når i mål med på Pomle Nakke. Maden er dejlig, men betjeningen, som nok er sød og venlig med sød og venlig på, er simpelthen for ustruktureret og ukyndig. Det var en dejlig oplevelse alligevel og Pomle Nakke og Corselitze skovdustrikt er bestemt et besøg værd, men en anden gang tror jeg nok, jeg pakker en luksuriøs madkurv og indtager den ved generalens lysthus. 

8 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt sted! Det kunne jeg bestemt godt tænke mig at besøge. Men det er en lang tur for os, der bor ved Liseleje på Sjællands Nordkyst.
    Skønne billeder!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der er så dejligt, Madame - men desværre nok lidt langt for jer på den sjællandske nordkyst!

      Slet
  2. God idé! Vejret er vidunderligt i øjeblikket, og det er utrolig flotte billeder der kom ud af det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er frygtelig nemme at lokke, Uffe :-)
      Vi nyder hvert øjeblik i det dejlige vejr i øjeblikket og lader pligterne vente!

      Slet
  3. Det er bare det skønneste og sjoveste, når man stikker af og får sig en skøn oplevelse. Og dine billeder giver mig lyst til at køre på tværs af landet og opleve alle de skønne steder, jeg ser på jeres blogge :-)
    Når jeg når her til på året, er det det, jeg har allermest lyst til , netop fordi jeg ved at de næste to måneder er vi låst fast på gården. Og når kartoflerne er oppe, er chancen for en tur ud i det blå også svær at nå i de få lyse timer, der er i november.

    SvarSlet
  4. Det er dejligt, vi med billederne af vore udflugtsmål kan inspirere hinanden! Jeg nyder jeres motorcykeltur, hvor jeg ofte får et glimt "hjemmefra", men også jeres tur til Ardennerne fik jeg lyst til at gøre efter 😊

    SvarSlet
  5. Dejligt ser det i hvertfald ud! Og vejret med 😀
    Spontane udflugter, er det bedste, jeg ved.

    SvarSlet
  6. A+K
    I øjeblikket inviterer vejret nærmest til spontane udflugter, så vi stikker af i tide og utide 😁😎

    SvarSlet