søndag den 30. august 2020

Skal vi gå til yoga sammen?

Som jeg tidligere har skrevet om, er jeg blevet svært glad for en speciel yogaform, som hedder yin yoga. Yin yoga er en lidt nyere yoga stil, som har rod i traditionel kinesisk medicin og som har mere fokus på at strække bindevævet, fremfor musklerne. Det betyder, at man ligger længe, omkring 5 minutter i hver stilling, og har fokus på at trække vejret og ikke mindst tøjle ens dårlige tålmodighed 😁
Jeg er, efter at have arbejdet i 10 år med ryg- og gigtsygdomme, blevet fuldstændigt overbevist om, at et stramt og ufleksibelt bindevæv så at sige er "the missing link" og årsagen til mange af de uforklarlige og håbløse smertetilstande, jeg så hos så mange patienter, som vi ikke kunne hjælpe i systemet. Jeg er vildt overrasket over effekten af yin yogaen og jeg laver øvelser stort set hver dag. Nogle dage blot nogle få, andre dage gør jeg mere ud af det. 
Jeg har et abonnement hos cathrineyoga. dk, hvor Cathrine Kofoed dygtigt og kompetent underviser i sit onlineunivers.
Hvis du har lyst at prøve yin yoga, er der mulighed for at prøve en klasse gratis på siden, men man kan også melde sig til et forløb, som hedder yoga kuren - her får man 21 dage med selvkærlig yoga for 149 kr. Hver dag får man en yoga klasse eller meditation og i en fb gruppe er der også i forløbet 6 liveklasser, man kan deltage i.

Dette er den 3. yogakur siden Danmark lukkede ned og mange yoga rejser og kurser måtte aflyses og jeg skal være med igen. Så hvis du har lyst til at gå til yoga med mig, kan du nå det endnu, tilmeldingen lukker til midnat!


2 kommentarer:

  1. Det lyder SÅ spændende, Henriette. Jeg ser ført dit indlæg nu, og så er det vist for sent, hvis man kunne melde sig indtil midnat.

    SvarSlet
  2. Madame, ja, det var vist desværre lidt sent med det indlæg - men jeg kan sagtens anbefale at følge Cathrine både på fb og instagram, nogle gange har hun lavet gratis yoga undervisning her, og mon ikke der kommer en yogakur 4.0?
    I linket er vist også en gratis prøveklasse på yin yoga og en meditation, som er værd at afprøve 😊

    SvarSlet