fredag den 19. november 2021

Hej november!


Jamen, vi fortsætter slingrekursen lidt endnu.

November går i højt tempo og hvor jeg normalt synes, det er en lidt trist måned, så er humøret trods alt højt i år. Det er lunere end ellers og der er stadig blade i smukke farver, ihvertfald på nogle af træerne, og det gør mig i godt humør.

Det hjalp også på humøret, at jeg bestod min medicinkompetanceeksamen i fin stil. Selv om jeg nu og da var en kende frustreret over kursets indhold, har jeg været virkelig glad for min lærer, som jeg på en rar måde følte en stærk grad af forbundethed med. Det lyder måske mærkeligt, men kender du ikke den der følelse af, at du på en sær måde med det samme har en specielt god kontakt med et menneske, du lige har mødt? Sådan var det her. Hun spurgte mig, om jeg ikke kunne overveje at undervise på sosu-skolen, de mangler desperat undervisere, og hun syntes, jeg  både har stor viden og mange erfaringer fra mange forskellige grene af sygeplejen. Desværre har jeg ikke fra mine lærerforældre arvet den mindste sans for at undervise og slet ikke for kopimaskiner og alene tanken om diverse av-midler kan gøre mig rædselsslagen, så det bliver et pænt nej tak herfra.

I dag skulle jeg have været til tilflugtsceremoni i templet i København. Jeg tog tilflugt som buddhist for et år siden og det er et festligt arrangement, både for nye og "gamle" buddhister. Desværre havde jeg ikke været opmærksom på, at der for tiden er ikke bare et, men TO sporarbejder på togtraffikken mellem København og Lolland og at jeg derfor kun ville kunne nå hjem og få 2 1/2 times søvn mellem 2 nattevagter, hvilket simpelthen er for lidt, især fordi det i nat er første gang, jeg selvstændigt skal stå for medicingivningen i afsnittet, og derudover er sammen med 2 nye medarbejdere, som også skal have lidt introduktion. Jeg valgte derfor - med stor ærgrelse - at prioritere min søvn, så jeg kan være nogenlunde frisk og skarp i pæren. Havde jeg tænkt mig om, havde jeg sørget for en fridag. 

Jeg må nøjes med at nyde Tina Turners udgave af tilflugtsbønnen som fredagsmusik i toget. Tina Turner har været buddhist i mange år, dog i en helt anden gren, men samme tradition, som jeg tilhører. I 2009 udgav hun, sammen med et par andre kunstnere, et album, hvor hun omsætter forskellige buddhistiske tekster og mantraer til sang. 

God fredag aften og weekend til  dig. 


4 kommentarer:

  1. Det var synd, at du måtte gå glip af dit arrangement, når nu det var noget, du så gerne ville.
    Men tillykke med din eksamen :-)
    Jeg kender fint det med en umiddelbar samhørighedsfølelse. Det sker ikke så tit, men det sker.
    Jeg tror jeg forstår, hvorfor du takkede nej til at undervise.
    Kopimaskiner er ikke så slemme, men AV-midler kan godt drille - især nok, hvis man i forvejen ikke er helt tryg ved dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan ikke være alle steder og nogle gange må der prioriteres :-)
      Tak, det var så dejligt at få den eksamen overstået. Det viste sig, at læreren er tidligere infektionsmedicinsk sygeplejerske, så jeg tror, vi har bevæget os i samme cirkler for mange år siden, så måske er det der, hunden ligger begravet...
      Jeg er en kæmpe klovn til en del teknik, kopimaskiner og av-midler i særdeleshed, så en undervisningstjans ville være et helvede for mig 😂

      Slet
  2. Stort tillykke med din eksamne. Det er sjovt at du ikkke ser dig som underviser. Jeg tror faktisk du ville være en god underviser :-) men i dag er der rigtig meget teknik, som man også skal have styr på, suk.
    Øv, at du ikke kunne komme til arrangementet, men søvn er der behov for før hektiske vagter

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Lene - jeg tror egentlig, at der er visse aspekter af undervisning, jeg ville holde af og måske endda være god til. Desværre kan kopimaskiner og visse tekniske apparater nærmest give mig angstanfald, så den vej er ikke for mig.

      Vi kan desværre ikke altid få alt, vi ønsker. Lige i øjeblikket har jeg måttet erkende, at mine kræfter desværre ikke er ubegrænssede og at jeg for at kunne fungere bedst muligt, må sortere og vælge fra i nogle af mine ønsker.

      Slet