lørdag den 1. oktober 2016

Siberia Anorak

Model: Siberia Anorak
Designer: Helga Isager
Garn: Jensen Yarn, farve 61 og Blackhill Kid Silk Mohair, farve pudderrosa.
Pinde: 4, 4,5 og 6
Teknik: vævestrik, vendestrik; german shirt rows. Saddelskulder.
Str.: L
Ændringer: jeg har forlænget anorakken, som er meget kort, ved at strikke de sidste raglanindtagninger på hver 4. pind, samt ændre den øverste mønstertrekants forløb i højden. Jeg har strikket en række fremhævede retmasker langs saddelskulderens kant på ryggen til at montere lidt pænere efter.
Hot or Not? Hot! Men lidt for stor, selv om jeg strikker lidt fastere end de isagerske strikkedamer og derfor valgte str L.
Jeg er ikke helt tilfreds, for der hviler en forbandelse over min strikke-mojo i øjeblikket. Jeg har meget om ørerne og kan ikke altid få min hjerne til at vende rigtigt - pludselig kunne jeg ikke strikke vendestrik, wraps & turns, længere, selv om jeg har brugt den teknik hele sommeren! Det fungerede ikke og halsudskæringen og det øverste af raglanindtagningerne er strikket om 4 gange, hvilket til sidst gik lidt ud over finishen. Helt smukt er det ikke, men jeg gav ikke op og lærte mig istedet teknikken " german short rows".
Skidt pyt, nu er den færdig og jeg skal ha' en til - en sort en. Og måske en råhvid.

Jeg holder tungen lige i munden i øjeblikket. Min hjerne er stresset og lige nu mindes jeg, at jeg, da min mor døde, glemte, hvordan man strikker vrangmasker og til sidst måtte på youtube for at lære det igen. Seriøst?!!
Jeg kender mig selv og tegnene på, at der er løse forbindelser i kredsløbet, er tydelige. Ingen grund til panik, men tid til at geare ned i det omfang, det er muligt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar