onsdag den 24. maj 2023

Higgledy Piggledy's Vintage Tea Room

Vi har fået en engelsk tesalon i Nykøbing F. Den er ligger midt i byen tæt på torvet i et af byens ældste huse, Czarens hus. Den er drevet af den engelske kvinde og tidligere skolelærer Alka-Lea Margerison. Det er et fantastisk sted og jeg må indrømme at jeg, indtil flere gange nu, har fejret min 55 års fødselsdag der 😁, både med deres "Royal Afternoon Tea", som skal bestilles minimum 48 timer i forvejen, men også ved enkelte, spontane besøg direkte fra gaden. Det første er dejligt, men mest " Value for Money" synes jeg man får ved det almindelige cafebesøg. Måske kan jeg bare bedst lide store stykker kage? Det tror jeg nok, jeg kan. 
Der er også forskellige frokost muligheder, pies og sandwiches, som jeg glæder mig til at afprøve.
Royal Afternoon Tea med sparkling tea - det sidste kunne jeg blive svært forfalden til!
Det daglige kagebrød i cafeen
Den smukke cafe.
Coffee Cake med te.
Gårdsdagens fejring med trifli. Sådan en kande te koster 45 kr og der er til flere kopper. Vi bestiller en hver ud fra dagens tema og udvalg af 5 teer. Triflien kostede 40 kr, hvilket må siges at være overkommeligt, når man ser, hvad der betales for en kop kaffe rundt omkring.
Man kan følge Higgledy Piggledy's Vintage Tea Room på fb, hvor de lægger billeder op af dagens kager. Men det er på eget ansvar -kagebillederne har mere en en gang lokket os på en uforudset tur til Nykøbing f.

4 kommentarer:

  1. Uhm, ærgerligt at det er så langt væk :-) det lyder lækkert

    SvarSlet
  2. Det er rigtig lækkert og dejligt, at vi har fået så dejlig en tesalon i Nykøbing f - her i Udkantsdanmark hænger gode cafeer og spisesteder ikke på træerne. Man kan også få en kop kaffe, hvis man ikke kan lide te 🙂

    SvarSlet
  3. Det sted bliver helt sikkert besøgt, næste gang vi er i Nyk.F. Det ser på alle måder spændende ud, så tak for anbefaling.
    Jeg ved så bare ikke hvordan jeg skal få lokket John med, for han tror ikke, at han kan drikke te 😃

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, Ellen - som sagt synes jeg, man får mest for pengene ved at vælge et almindeligt cafebesøg. I min bevidsthed hører der jo "Devonshire clotted cream" til scones, men jeg ved også, at det kan være ualmindeligt svært at få i DK i en ordentlig kvalitet, så jeg er tilfreds med at vælge fra dagens kagebuffet. Og John kan altså få en kop kaffe, hvis det er helt galt. Betjeningen er iøvrigt på engelsk endnu - men det er jo ikke er problem for jer 😁

      Slet