lørdag den 23. januar 2016

Ny hat

Influenzaramt selv-fed

Hu-Hej, hvor det går. Januar trækker tænder ud. Hvis jeg nu og da lyder lidt indebrændt  over den politiske situation i Danmark, er det til dels blot en overspringshandling. Der er rig mulighed for at fedte alle sine frustrationer af på Støjberg, Løkke Rasmussen og Frederiksen i øjeblikket. Så kan man glemme det, som virkelig trykker, blot for en stund. 
Stefans bror, som har haft kræft de sidste 3-4 år, blev et par dage før jul ringet op af en af sine læger, mens han stod nede i Netto. Lægen ville såmænd blot fortælle ham, at der ikke var nogen grund til, at han mødte frem til den næste kemo-behandling - kræften havde spredt sig til hans lunger og de er nu så angrebne, at der ikke er mere at gøre. Men lad os tales ved i det nye år, om vi kan finde på noget eksperimentiel behandling. Sådan, du. Don't buy green bananas!
Jeg bliver så vred, så vred, så vred at jeg næsten ikke kan være i det. Jo, vi har travlt i sundhedssektoren. Men nogle medarbejdere er ganske enkelt blevet forråede undervejs. 
Min arbejdsplads skal flytte til et andet hospital og have en ny ledelse. I lang tid - et år godt og vel - har vi gået rundt og troet at den hellige grav var velforvaret. Jo, der ville være stillinger til alle. Nej, der kommer IKKE nogen fyringsrunde. For et par uger siden smed den nye ledelse så bomben. Der ville ikke komme en fyringsrunde, men de bød op til en omgang stoledans. Der ville ikke være stillinger til alle. Jeg nåede lige at få besked om, at jeg ville være sikret en plads på den nye afdeling, før influenzaen ramte mig som et kølleslag. Først sov jeg i 24 timer. Så i 12. I går var jeg oppe at se land. Jeg strikkede en hat. Nej, jeg har ikke fåresyge :-)
Jeg har af min familie fået forbud mod pom-pom. De siger det ser latterligt ud på en på næsten 50. Man kunne hævde, at selve hatten alene nok er uegnet til min aldersgruppe. Skidt pyt. Den er varm og sjov. Jeg gider godt noget varmt og sjovt.

Opskriften er gratis og kan findes lige her.

Hatten er strikket i rester fra garnudsalg.dk, holstgarn.dk, garnpusher.dk og isagerstrik.dk på pinde nr 4 og 4,5. Lidt for stor til mit lille hoved efter vask. Næste gang strikker jeg det hele på pind nr 4.

6 kommentarer:

  1. God bedring til dig. Og forråelse er et godt ord, jeg ved vi har travlt, jeg ved vi bliver presset, men det er ikke i orden den måde nogle professionelle takler det pres.

    SvarSlet
  2. Tak, Lene.
    Nej, det er ikke i orden. Og vi har travlt, men jeg påstår også, at det har vi stort set altid haft. I 1993 var jeg elev på en onkologisk afdeling, vi havde 24 sengepladser, konstant tæt på 30 indlagte patienter og i gennemsnit 260 dødsfald årligt. Der var færre krav til dokumentation, men til gengæld skulle sygeplejerskerne selv blande kemo'en og patienterne var alt andet lige sygere af behandlingen end i dag. Vi havde også travlt. Rigtig travlt. Men at give efter for forråelsen er aldrig ok.

    SvarSlet
  3. Tak, Gowings :-)

    (Det er altså får, som er på huen - alle mine kolleger troede det var snebolde...)

    SvarSlet
  4. Det så jeg med det samme...

    SvarSlet