fredag den 22. januar 2016

Ny sweater


Kit til Mads Nørgaard sweater købt hos knithouse.dk, hvorfra alt overskud går ubeskåret til Red Barnet.
Garn: Filcolana Peruvian Highland Wool, 7 ngl Marcipan 977 og 7 ngl koks 956 og 1 nøgle Calypso 283 til kanter. 
Pinde: nr 4,0 og 5,5
Str: Xl, men pga større pindestr snarere en XXL. Lige i det største, men også meget hyggelig :-)
Teknik: Fair isle.
Ændringer: et halvt nr større pinde, da trøjen ellers blev for kompakt for min smag. Jeg har strikket masker under armene sammen i stedet for at sy.
Hot or NOT? Helt klart HOT, selv om den er lidt for stor. Jeg brød mig ikke om garnet før vask, superbødt " tyggegummiuld", jeg kan bedre lide den lettere højlandsuld, som kradser lidt. Måske er jeg bare lidt krads :-)
Men efter vask blev det ok.
Skal helt klart gentages - jeg tænker rød!
Krads og rød! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar