tirsdag den 12. september 2017

Breaking the waves!

Vi var tidligt oppe idag. Det er bælgravende mørkt indtil kl 7 og herefter bliver det hurtigt lyst. Jeg drikker kaffe på altanen. Sidst boede vi i lejligheden under bananpalmen, i år bor vi under et limetræ. Det stormede stadig og efter et hurtigt, men voldsomt, nærmest tropisk regnskyl, skyndte vi os afsted. Vi ville til den store Valtos strand, som ligger ca 2,5 km fra vores lejlighedshotel. Det lyder meget tilforladeligt, men turen går først gennem udkantsparga ind til havnepromenaden, herefter op til borgen på toppen af klippen og derefter ned igen. Det er en pænt hård tur, men god og helt gratis motion! 

Det blæste stadig og bølgerne var høje og det var præcis det, vi ville. Jeg er opvokset ved Nordsøen og elsker høje bølger, det er bare sjældent, jeg har mulighed for at kombinere den fetich med 25 grader varmt vand.

Vi var firstmovere på det projekt. Der er heldigvis ingen billeder af den første bølge, som rev mig omkuld, flåede min bikinioverdel af og slog min højre kontaktlinse ud af øjet. Men jeg har hørt, det så sjovt ud!
Det VAR sjovt og vi blev ved og ved indtil vinden lagde sig og vi overlod scenen til andre. Vi tog et velfortjent pusterum, før turen gik op til borgen og ned til havnen igen. Og en lille frokost.

Så fik vi hjem, svømmede i poolen og hvilede lidt før turen igen gik til byen. Man har ingen problemer med at nå de daglige 10 000 skridt.

Dagens cocktail: Strawberry Colada.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar