mandag den 25. september 2017

Optur


Efter gårsdagens nedtur, er det tid til optur!
Jeg har totalt optur over, at "mit" parti gik en lille smule frem - ca 1/2 million stemmer! - hvilket i Tyskland slet ikke er nok, men under omstændighederne rigtig godt!
Jeg har også optur over, at partiet i mit favorit feriekvarter i Berlin blev den største sejrherre med 29,2 % af stemmerne, samt at AFD her fik en meget ringe tilslutning. Det er også optur, at Gregor Gysi, som er valgt på et såkaldt "Direktmandat" blandt disse blev den største stemmesluger i hele Berlin.
Den sidste humanist er ikke død endnu, garanterer jeg, og hvis min yndlingssocialdemokrat i samme kvarter, Cansel Kiziltepe, også har klaret den ( ja, sådan en har jeg også!), så skal det nok gå. 

2 kommentarer:

  1. Du er så hjertelig velkommen, Maude!
    Sammen er vi stærke!

    Og hvis man gerne vil holde sin ferie i et antifascistisk miljø, kan jeg anbefale Berlin Friedrichshain/Kreuzberg, hvor CDU, FDP og AFD tilsammen fik under 25 % af stemmerne. Det er helt ok med mig, vi skal jo være her allesammen 😂😂😂

    SvarSlet