mandag den 21. maj 2018

Lænkejakke


Jeg har lovet mig selv, at jeg PINEDØD skal huske at dokumentere strik her på bloggen. Ikke for andres skyld, men for min egen - nogle gange går jeg i stå i et arbejde og kan senere ikke huske, hvilken størrelse pinde jeg har brugt for at opnå opskriftens strikkefasthed og det har ærligt talt nu og da ført til besværligheder.
Here goes:
Model: Lænkejakke 
Designer: Helga Isager fra bogen ÅLJ - fantastisk bog iøvrigt!
Garn: Blackhill højlandsuld i farven mørk rullesten og Drops kid silk mohair i farven askegrå. Ikke s vild med Drops mohair, men skulle finde en farve som skulle passe til højlandsulden, som jeg allerede havde, og her var det bedste bud fra Drops.
Str: M
Pinde: Addi 4 og 4,5 
Hot or NOT: lidt tidligt at vurdere, men tegner virkelig lovende. Farven er nærmest en metallisk grå tin, det strikkede lidt kompakt, hvilket er ok, når der er tale om en jakke eller næsten en frakke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar