tirsdag den 22. januar 2019

Dagens kloge ord

Man kommer ikke gennem livet uden at komme til at gøre andre ondt eller behandle dem uretfærdigt. Når det sker, at jeg kommer til dette, er jeg efterhånden blevet god til at tage min skyld på mig, istedet for at bortforklare, projicere eller bruge angreb som forsvar.

 Det er jeg faktisk lidt stolt af, for det har ikke været helt let at lære :-)

Værre står det til, når jeg bliver behandlet uretfærdigt. Dette har tidligere kunnet gøre mig så vred, at jeg mister fodfæstet eller bliver slået ud af kurs. Jeg er blevet bedre, men det er ikke godt nok.

I dag har jeg  nogle kloge ord, som jeg vil prøve at huske og ikke mindst leve efter fremover:

I can choose to let it define me, confine me, refine me, or outshine me, or I can choose to move on and let it behind me.


1 kommentar:

  1. Det kender jeg godt - jeg har haft meget svært at tage fejl på mig, men mener selv, at jeg er blevet bedre med årene - både til fejl og/eller uretfærdigheder begået af og imod mig.

    SvarSlet