torsdag den 7. juli 2016

Færdig!




Så blev sommertoppen endelig færdig. Den er blevet lige præcis, som jeg ønskede - mine ændringer af toppens proportioner virker perfekt. Den nåede ikke at blive færdig til ferien, andet kom i vejen - men den kommer helt sikkert med næste gang turen går til ostehandleren.
Jeg har strikket siderne sammen og været en lille smule omhyggelig med sammensyningen af skuldrene, så man kan bruge den på begge sider, dersom man skulle få lyst til at vende særken.
Den blev lige i det største, jeg kom til at strikke den største størrelse, fordi det bare gik derudaf. Det gør ingenting, den er dejlig let og elastisk og har ikke slasketendens, som versionen i det originale garn.
Man kunne gifte sig i den, hvis man samtidig iførte sig de gyldne bukser i sandvasket silke med smock-syning forneden, som i så tilfælde nok skulle have en omgang med strygejernet :-). Jeg har lagt mig lidt ind, så nu kan jeg igen passe bukserne, som jeg købte på udsalg dengang hjemme var i Nørrebronx, i en fjern, fjern galakse, lysår væk :-)

Toppen vejer 190 g, ca 95 g af hver garnkvalitet.

Modellen er Marianne Isagers "Bølger", fra den oprindelige version af bogen "Strik a'la Carte. Teknik: Hulkrus og vendestrik, pinde nr 3,5, Garn: Se link.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar