fredag den 29. juli 2016

Nemme laksedeller


Vi fik verdens nemmeste laksedeller til aften. Opskriften fandt jeg ovre på Politiken.dk
Jeg skynder mig at skrive den ned her efter strenge ordrer fra familien - jeg er berømt berygtet for at glemme opskrifter på særdeles velsmagende retter, så de aldrig ser et middagsbord igen.

400 g laksekød, skåret i tern og hakket med kniv på spækbrættet
200 g hakket bladselleri - bestem selv, hvor fint
1 æg
2 spsk mælk
2-3 spsk mel, afhængig af æggets størrelse
1 spsk dijonsennep
1 tsk salt
peber
et godt nip cayennepeber
knust hvidløg - det glemte jeg så lige...

Farsen røres sammen, jeg lod den hvile lidt i køleskab, og stegte de formede deller på panden i olivenolie og en klat smør. Der blev 10 store deller af portionen. 

Vi får fisk og laks fra skagenfood.dk hver 14. dag. Denne opskrift passede lige præcis til gårsdagens levering af laks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar