onsdag den 2. december 2015

Skal vi flette vore julehjerter sammen?




Jeg har været igang siden midt i november. Pludselig en tidlig, mørk morgen blev jeg nærmest overmandet af trangen til at flette julehjerter. Og så var der ikke andet at gøre end at gå igang. 
Skabelonerne stammer fra bogen "Sådan lærte min mor mig at flette julehjerter", udgivet af Museet Falsters Minder, som jeg købte i 2003, min første jul på Lolland. Dengang flettede jeg nogle få og har hver efterfølgende jul tænkt, at det kunne være flot at have rigtig mange. 
Det får vi i år, så er det sagt. 
Det er lykkedes mig at udbrede flettemanien til min arbejdsplads. Jeg pakkede en lille rullekuffert med glanspapir, karbonpapir osv og tog den med på job. Så nu er vi nogle stykker, som fletter. 
De fleste skabeloner stammer fra førnævnte bog, andre kan findes på nettet.

2 kommentarer:

  1. Jah, du er tilbage! Herinde fletter de unge mennesker også og laver lange guirlander, som de vikler de gamles kontorer ind i...

    SvarSlet
  2. Det er ikke hvert år jeg gider, Gowings, men i år har stemningen indfundet sig og så har jeg valgt at give los...:-)

    Jeg har iøvrigt haft megen spas med et lille privat integrationsprojekt; jeg er igang med at lære mine indiske kollegaer at flette julehjerter - det er en stor succes.

    SvarSlet